Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bajaja na pytlácké stezce

Dnes jsem se rozhodl napsati spíše příběh, nežli názorový sloupek. Tak to snad bude také ke čtení a možná i k zasmání. Sice nemám spisovatelský talent, ale pár vět dohromady dát můžu a možná to dá i nějaký smysl.

Nedávno jsme se domluvili s jednou kamarádkou, že jsme se dlouho neviděli a tak bychom se mohli potkat někde v přírodě. Ten den bylo totiž krásné počasí, sluníčko svítilo, mrzlo, prostě ideální čas na procházku. A tak slovo dalo slovo a sraz jsme si dali na jednom zámku, kde se mimo jiné natáčela pohádka Bajaja.

Byl jsem na místě o něco dříve a tak jsem využil čas k prohlídce nádvoří, kostelíka a malého okolí. Neodolal jsem a nafotil pár fotografií s nádhernou spící zimní krajinou. Člověk se tím pohledem do dáli na chvíli pozastaví a možná si i uvědomí, jak krásná je ta naše zemička.

Z rozjímání mě vyrušil telefon. „Už jedu, za chvíli sem tam, trochu sem bloudila“. To nebydlí tak daleko a bloudí, pomyslel jsem si. A tak jsem se pomalu přesunul k parkovišti a poslušně čekal.

Jako obvykle jí to moc slušelo, když vystoupila z auta. Stihli jsme se pozdravit, usmát se a už se střádal plán, kudy a kam půjdeme. Po červené! To bylo konečné rozhodnutí. „Já to tady moc neznám“, prohodil jsem. A tak jsme vyrazili. Jak jsem již zmínil, dlouho jsme se neviděli a tak jsme zabředli do rozhovoru a cesta utíkala. Jen mi vadilo, že to bylo po silnici. Jdeme, jdeme, povídáme, povídáme a najednou jsme v obci. „Jdeme opravdu správně“? Zeptali jsme se téměř naráz jeden druhého. Já to viděl pozitivně. Jdeme dál. Naštěstí jsme potkali místního domorodce, který u svého domu něco brousil flexou.

„Haló, pane, jak se prosím dostaneme do …“? Pán si nás změřil a pronesl: „Jaké máte boty? To byste mohli zvládnout. Vidíte tu haldu dříví? Tak kolem ní, podél ohradníku k lesu, pak prudký kopec dolů a dole v lese na cestě vpravo. Pak cca 3km pořád za nosem“.

S velkým díky jsme vyrazili. A už to začalo. To do tmy to nestihneme, tohle a támhleto. Hned se pozná rozdíl mezi optimistou a pesimistou (nechci zde psát mezi mužem a ženou).

K lesu podél ohradníku byla cesta v klidu. Sluníčko svítilo, od sněhu se krásně odráželo a vše šlo dobře. Prudký kopec dolů, lesem, na cestu, tam už to začalo být dobrodružnější. Párkrát jsem za sebou slyšel výskání, jak to hezky klouzalo. Ale na cestu jsme sešli a vyrazili svižným krokem, rovnou za nosem. Po pár krocích to začalo. Kapky krve ve sněhu. Nepřikládal jsem tomu žádnou váhu. Až když jsme dorazili k jednomu stromu, odkud vedly koleje od auta a kde byla velká kaluž krve. Koleje pokračovaly po cestě, po níž jsme šli i my. A kapky krve byly i nadále. Za chvíli další strom, u něhož byla opět velká kaluž krve. Myslivci? A nebo pytláci? Já sem to bral celkem sportovně. Ale kamarádka už moc ne. „Ty seš úplně blbej, ty si z toho děláš srandu“. No, připadal jsem si opravdu jak na pytlácké stezce.

Do kroku jsme ještě přidali. Začal sem se už skoro potit. Za chvíli mi povídá: „Já necítím zadek, mám ho zmrzlý“. A tak sem přátelsky ty dvě půlky, co vypadají jako dva česnečky, poplácal. Načež jsem si zase vyslechl, že sem nějak přitlačil a teď jí zadek bolí. No, hold si nevyberete. Po chvíli jsme dorazili k jedné chalupě. A tam stálo několik aut. „Že by tam porcovali nějaké úlovky“? Jen tak sem to prohodil. A tak se krok zase zrychlil.

Po chvíli se naštěstí objevila zase červená značka a za chvíli jsme dorazili na místo, kde stála obě naše auta.

Za odměnu jsme si dali horký hovězí vývar v zámecké restauraci a zázvorový čaj. Zhodnotili jsme naší procházku, zasmáli jsme se, pak se rozloučili a každý jel svou cestou.

Sobotní odpoledne jsem tedy strávil krásně, romanticky a dobrodružně. Tři v jednom. A domů jsem se vrátil krásně unaven.

Závěrem tedy říkám, neseďme doma jak pecky a vyrazme do přírody. Všude na nás čeká nějaký příběh. Žádná zajímavá příhoda totiž nezačíná: „Jo tenkrát, když jsem seděl doma …“.

Autor: Petr Hurt | středa 11.2.2015 20:38 | karma článku: 5,58 | přečteno: 349x
  • Další články autora

Petr Hurt

Opalování na Rhodosu a další prožitky z prázdnin

Trochu s odstupem času a po dlouhé době jsem se rozhodl napsat pár řádků o několika prožitcích během prázdnin. Ač tedy toto dlouhé volno již dávno nečerpám, ale zážitků je vždy spousta během těch dvou měsíců.

29.8.2023 v 16:12 | Karma: 11,33 | Přečteno: 335x | Diskuse| Cestování

Petr Hurt

Dvě rande pomohou

Tento název mi vnukl můj kmotr, s kterým jsem nedávno telefonicky hovořil, jak se má a zdali je v pořádku a zdráv. Je také od loňského roku vdovec. A on mi najednou sděluje, že měl jedno rande a čeká ho další.

12.3.2021 v 15:43 | Karma: 15,63 | Přečteno: 419x | Diskuse| Ostatní

Petr Hurt

Pro fanoušky, bez fanoušků

Přestávám se popravdě trochu orientovat v tom, co ve fotbale náš fanoušek vlastně chce. Bezpečnost a plný stadion? Nebo bordel a strach, jestli se někomu něco stane?

26.8.2019 v 13:22 | Karma: 10,24 | Přečteno: 309x | Diskuse| Sport

Petr Hurt

Zima jak v ruském filmu

Každý již alespoň jednou v životě toto přízvisko slyšel. To znamená, že pokud letíte v zimě do Ruska, říkáte si, jak to bude hrozné, že tam snad zmrznete.

12.3.2019 v 9:33 | Karma: 21,47 | Přečteno: 444x | Diskuse| Cestování

Petr Hurt

Na Staromáku jak na horách, jen bez sněhu

Chcete si udělat výlet do Prahy? No jasně, že jo. Praha je krásné město. Je zde spousta památek a pěkných míst, které stojí za to je navštívit.

10.12.2018 v 15:42 | Karma: 21,51 | Přečteno: 605x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si tu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 510x
Čech tělem i duší

Seznam rubrik