Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tah na branku

Vzal Vláďa Růžička úplatek anebo nevzal. Udělal špatnou věc anebo neudělal. Opět naší zemí hýbe kontroverzní kauza, která mně osobně přijde trochu účelná.

Zamýšlím se nad tím, proč se řeší nepříjemnosti skrze media vždy před důležitou akcí. Ať už to jsou volby anebo nyní mistrovství světa v hokeji.

Uběhly 3 roky od první „půjčky“ Vláďovi a nikdo tehdy neřekl ani slovo. Nyní se blíží domácí MS v hokeji a vytahuje se takováto věc? Proč to někdo neřekl dříve? Chce snad někdo schválně poškodit náš národní tým?

Nejsem člověk, který by byl nějak zainteresovaný v hokeji. Jsem normální fanoušek. Ale stejně tak jako ve fotbale, kde se zápasy řídí pomocí rozhodčích, tak i v hokeji se dějí velké věci. A není takovým tajemstvím, že movití rodiče se snaží své ratolesti dostat do týmu pomocí peněz. Slyšel jsem to několikrát. Ale já nejsem majitel klubu ani nejsem trenér klubu, abych se tím zabýval. Spíše se nad tím pozastavím a říkám si, kam tímto způsobem dojdeme? Šikovné děti z nemovitých poměrů si zabrzdí karieru na úkor jiných. To mě trochu mrzí.

A to asi spousta lidí neví, jak to funguje u sportovců s omezením. To je mnohem větší zvěrstvo. Nevymýšlím si, jen říkám závěr z toho, jaké informace jsem osobně slyšel.

Byly časy a já v tom vyrůstal, kdy se sport dělal pro radost, nikoli za peníze. Když jsem ještě hrával fotbal, při přechodu ze žáků do dorostu anebo z dorostu do chlapů jsem si nikdy nedovolil říkat svůj názor. Seděl jsem v koutě. Nosil jsem míče, pití … Byl jsem prostě zobák. Ale bylo to o respektu ke starším. A nikdy to nebylo bráno jako buzerace. Do pozice mazáka jsem musel teprve dospět. Dnes přijdou kluci do týmu, hned každému tykají, pošlou vás z fleku do oněch míst … A hlavně, za párek už to nehrají. My jsme nikdy neseděli v autobuse na fotbalový zápas se sluchátky na uších. My drželi partu a byla zde vždy velká sranda. Dnes je tomu bohužel jinak.

A s tím souvisí ještě jedna věc k zamyšlení. Jak je možné, že vůbec přijde rodič a nabízí „úplatek“ za to, že jeho dítko bude hrát? To není špatné, nemorální?

Stále tvrdím, že by nám stačilo desatero božích přikázání. A pokud by se podle nich každý řídil, byl by náš svět úplně jiný. Bohužel tomu tak není. Pořád něco vidíme na tom druhém a poukazujeme na to. Ale nejdříve bychom si měli udělat pořádek u sebe a pak kritizovat ostatní.

Otázka na závěr. Bude někdy sport čistý, lidé ho budou dělat pro radost a bude to zase zábava pro celé rodiny?

Autor: Petr Hurt | sobota 18.4.2015 0:00 | karma článku: 0 | přečteno: 65x
  • Další články autora

Petr Hurt

Opalování na Rhodosu a další prožitky z prázdnin

Trochu s odstupem času a po dlouhé době jsem se rozhodl napsat pár řádků o několika prožitcích během prázdnin. Ač tedy toto dlouhé volno již dávno nečerpám, ale zážitků je vždy spousta během těch dvou měsíců.

29.8.2023 v 16:12 | Karma: 11,33 | Přečteno: 335x | Diskuse| Cestování

Petr Hurt

Dvě rande pomohou

Tento název mi vnukl můj kmotr, s kterým jsem nedávno telefonicky hovořil, jak se má a zdali je v pořádku a zdráv. Je také od loňského roku vdovec. A on mi najednou sděluje, že měl jedno rande a čeká ho další.

12.3.2021 v 15:43 | Karma: 15,63 | Přečteno: 419x | Diskuse| Ostatní

Petr Hurt

Pro fanoušky, bez fanoušků

Přestávám se popravdě trochu orientovat v tom, co ve fotbale náš fanoušek vlastně chce. Bezpečnost a plný stadion? Nebo bordel a strach, jestli se někomu něco stane?

26.8.2019 v 13:22 | Karma: 10,24 | Přečteno: 309x | Diskuse| Sport

Petr Hurt

Zima jak v ruském filmu

Každý již alespoň jednou v životě toto přízvisko slyšel. To znamená, že pokud letíte v zimě do Ruska, říkáte si, jak to bude hrozné, že tam snad zmrznete.

12.3.2019 v 9:33 | Karma: 21,47 | Přečteno: 444x | Diskuse| Cestování

Petr Hurt

Na Staromáku jak na horách, jen bez sněhu

Chcete si udělat výlet do Prahy? No jasně, že jo. Praha je krásné město. Je zde spousta památek a pěkných míst, které stojí za to je navštívit.

10.12.2018 v 15:42 | Karma: 21,51 | Přečteno: 605x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:10

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:10

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  13:05

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Za vraždu a pokus o další hrozí muži výjimečný trest, podle policie chystal i třetí

25. dubna 2024  13:05

Jednoho člověka pobodal, dalšího nechal uhořet v domě, který úmyslně zapálil, viní kriminalisté od...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 510x
Čech tělem i duší

Seznam rubrik